photo detail

טוב. אז אחרי לא מעט בקשות מאנשים שמעוניינים להיות מעצבי אופנה ולא יודעים מאיפה להתחיל, החלטתי לרשום על הנושא. בינינו, לימודי עיצוב אופנה הם חובה לכל מי שסטייל ואסתטיקה זורמים בדם שלו, שלא לדבר על כך שזהו אחד המקצועות הרווחיים ביותר שאפשר למצוא היום.

יש אנשים חושבים שאם הם ניחנו בחוש אופנה, יודעים מה 'אין' ומה 'אאוט' ומתלבשים יפה- הם יוכלו להיות מעצבים… זאת טעות נפוצה מאד! האמת היא שמאחורי לימודי עיצוב אופנה עומד גוף ידע רחב ומעניין מאד. אני אנסה לרשום פה על כמה מהאפשרויות היותר טובות ללמוד את המקצוע…

קצת על הלימודים

מקצועות העיצוב נחשבים למבוקשים מאד היום. עיצוב אופנה אפשר ללמוד בלא מעט מסלולים: כתואר ראשון, כלימודי תעודה, כחלק אינטגראלי בתוך לימודי עיצוב טקסטיל ועוד- כשבכל המקרים אפשר לבחור בין מספר התמחויות או התמקצעויות.

בדרך כלל, הלימודים כוללים נושאים כמו סגנונות לבוש, עיצוב קולקציות, טרנדים בעולם האופנה, אופנה מקומית וגלובאלית, רישומי מודל, עבודה בסטודיו ועוד. עכשיו, אחרי שהסברתי ממש על קצה המזלג את הלימודים, נגיע לשאלה היותר חשובה: איפה בכלל אפשר ללמוד עיצוב אופנה?

המוסדות הנפוצים בתחום

הרבה מכללות, אוניברסיטאות ובתי ספר מקצועיים מאפשרים לקחת קורס עיצוב אופנה. לדעתי, המקומות המרכזיים ביותר מהבחינה הזו הם מכללת ויצ"ו חיפה, האקדמיה לאומנויות ועיצוב בצלאל, בית הספר הגבוה להנדסה ולעיצוב שנקר, סטודיו 6B, המכללה לעיצוב קווים וכן הלאה. מלבד זאת, כמובן שאפשר גם ללמוד את המקצוע בחו"ל, במקומות כמו מילאנו ופריז, וכך להתחכך עם הצמרת העולמית בתחום.

חשוב להבין שכל מוסד מקנה תואר אחר. למשל, לימודי עיצוב אופנה בשנקר מעניקים אחרי ארבע שנות לימודים תואר מקצועי בעיצוב B.Design עם התמחות בעיצוב אופנה. לעומת זאת, בצלאל, לדוגמא, מעניק תואר B.E.D באומנויות העיצוב עם התמקדות בעיצוב אופנה, לצד תעודת הוראה לחינוך על יסודי בתחום.

בהקשר הזה, גם משך הלימודים ואפשרויות התעסוקה לאחריהם אינם קבועים. התארים שהזכרתי אורכים לרוב כארבע שנים, אבל יחד איתם יש גם קורס עיצוב אופנה בסיסי אשר נמשך כמספר חודשים. בכל מקרה, לאנשים המעוניינים לעסוק במקצוע מומלץ ללמוד באחד המסלולים המקיפים.

איך אפשר להתקבל אל הלימודים?

תנאי הקבלה ללימודי עיצוב אופנה נוקשים באופן יחסי. הרי ציינתי כבר שהמקצוע מאד מבוקש היום, כך שהשאיפה הברורה של המוסדות היא לא לאפשר הרשמה לכל מי שמעוניין. פה צריך לציין שדרישות הקבלה משתנות בין המוסדות האקדמיים, אם כי לרוב הבסיס שלהן דומה.

אסביר את הנקודה עם כמה דוגמאות. ברוב המקרים, המועמד זקוק לתעודת בגרות מלאה ולמעבר של מבחן פסיכוטכני. שאר הדרישות אינן קבועות: חלק מהמוסדות דורשים ראיון אישי, אחרים תיק עבודות, הגשת תרגיל בית, מבחני רישום ועוד. לכן, אגב, בהרבה מקרים מומלץ להירשם למכינה לעיצוב אופנה, שמשפרת את סיכויי הקבלה ומסייעת בהתמודדות עם החומר הנלמד בהמשך.

איך בוחרים מוסד לימודי עיצוב אופנה?

למרות שניסיתי לטוות פה באופן כללי מאד את המאפיינים של המוסדות השונים, הרי שהיריעה שלי קצרה מאד. המוסדות אשר ציינתי נחשבים למובילים ביותר בתחום של לימודי עיצוב אופנה, אבל זה לא אומר דבר לגבי תוכנית הלימודים המדויקת, תכני הקורסים, האפשרויות לאחר התואר וכו'. לאנשים המעוניינים להירשם ללימודים בתחום, מומלץ לברר את כלל ההיבטים של הלימודים בכל מוסד נתון. אשמח לשמוע מה דעתכם בנושא…

2 thoughts on : מוסדות לימוד עיצוב אופנה

    קורס עיצוב אופנה

    5 במאי 2011

    יש גם את המדרשה לעיצוב אופנה שם יש קורס עיצוב אופנה לנשים, גם כאלו בלי ניסיון וגם קורס למתקדמות. אני הלכתי שלם לבדוק את השטח כי אני בדיוק מחפשת איפה ללמוד, ולא ציפיתי להרבה יותר מדי כי באמת המוסדות שבדרך כלל מזכירים הם אלה שכתבת פה. אבל התרשמתי ממש לטובה וכרגע נראה לי שאני הולכת לבחור בהם וללמוד שם. הכל נראה ממש מקצועי ומושקע ונראה שיש שם ממש אווירה משפחתית ונעימה, שזה לא פחות חשוב לי. אז נכון, זה קורס ולא לימודים לתואר בגלל זה אולי לא כתבת על זה כאן, אבל חשוב לדעת שיש אופציות של קורסים לבנות כמוני שכבר יש להן משפחה וילדים, זה פשוט מאפשר לי ללמוד למרות שיש לי פול טיים ג'וב בבית וחשוב שנשים נוספות כמוני ידעו על זה. אני מאוד בררנית בדרך כלל אבל המקום הזה שבה אותי מהרגע הראשון. שווה לנסות.

    אורית

    26 ביוני 2011

    כתבה נהדרת!!!
    האם אתם יכולים לסקור גם מוסדות לימוד בחו"ל? אני יודעת שקיימים כמה באירופה. זה יכול להיות מעניין להכיר אותם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

RelatedPhotos

חשיפת עתיד בגדי האופנה לנשים: מגמות 2024 ותחייתן
Comments: 0
Added: Author: מערכת האתר
<strong>כל הפריטים שאתן חייבות בארון לקראת החורף</strong>
Comments: 0
Added: Author: מערכת האתר
המדריך האולטימטיבי לבחירת חזיה
Comments: 0
Added: Author: מערכת האתר
Comments: 0
Added: Author: מערכת האתר
לוקים ספורטיביים – כי גם שמתאמנים צריך להיות בסטייל
Comments: 0
Added: Author: מערכת האתר
טרנדים לחורף 2023
Comments: 0
Added: Author: מערכת האתר
בגדים לחג: הטרנדים והלוק שכולנו צריכים
Comments: 0
Added: Author: שניר לוסטיגמן
מה מומלץ ללבוש בקיץ?
Comments: 0
Added: Author: מערכת האתר
טרנדים בעולם האופנה לשנת 2022
Comments: 0
Added: Author: מערכת האתר
איפור בעולם האופנה
Comments: 0
Added: Author: מערכת האתר